Föreningen Sverige-Grönland firar 25 år

Sameföreningens medlemmar hälsas välkomna till Föreningen Sverige-Grönlands 25-årsjubileum.

Välkomna till grönlandsfest 8 nov

Skriv upp 8 november alla ni som vill vara med och fira att föreningen Sverige-Grönland fyller 25 år. Träffpunkt Skeppsholmens folkhögskola, Slupskjulsvägen 12, Skeppsholmen. Festen inleds med kajakuppvisning vid bryggan kl 15.00. Sedan följer kaffemik med tårtkalas och allehanda begivenheter.

Vi ser med spänning fram till de grönländska artisterna Varste Berndtsson och Karina Møller som har lovat framföra en show med sång, trummor och maskdans. Föreningen bjuder också på räksmörgåsar så att ingen ska behöva gå hungrig. För den som inte vet något om Grönland är detta chansen att öppna hjärtat för Nordens sista utpost i Arktis. Vi andra som redan förlorat våra hjärtan till Grönland behöver bara åka med och glädja oss. Fri entré.

Alla är välkomna, medlemmar som icke-medlemmar. Kl 15 -20.00. Det går bra att anmäla sig på facebookgruppen Föreningen Sverige-Grönland. (man mäste bli medlem i gruppen först)