Kött- och paltfest 10 november 2018

Nu är det klart att Simon Marainen underhåller oss med jojk!

Lördagen den 10 november, som du förstås redan bokat in, är ett utmärkt tillfälle att damma av kolten och näbbskorna, få silversmyckena putsade och håret kammat. Dessutom att fira in att hösten är här i härligt sällskap, med det traditionella renköttet och blodpalten. Vi provar att starta festen lite tidigare.

Kvällen börjar kl. 16.00 med mingel och öppen bar, alkoholfria alternativ finns förstås. Från ca kl. 17.00 serveras maten och senare under kvällen blir det underhållning och lotteri. Självklart blir det blodpalt, kokkött, kaffe och kaka. Har vi tur får vi säkert även njuta av varma gahkoe.

Underhållning

Simon Marainen kommer och låter sin stämma höras redan under minglet för att sedan återkomma under middagen.

Hjälp till

För att avlasta de som såg till att festen kunde komma igång söker vi några som kan hjälpa till med dryckesförsäljning, avdukning och kaffeservering, samt grovstäd. Självklart betalar man då inte för att delta på festen. En biljett till teaterpjäsen Arven du fikk blir din belöning.  Hör av dig till info@sameforeningen-stockholm.se om du kan tänka dig hjälpa till i någon form. Festkommittén blir otroligt glada för all hjälp.

Givetvis har vi även ett lotteri, ta gärna med en vinst till prisbordet. Max en vinst per person!

Årets fest kostar 150 kr för medlemmar, 250 kr för icke medlemmar och 75 kr för ungdomar mellan 13-19 år. Under 13 år är det gratis.

Vi behöver din anmälan senast söndag den 4 november, midnatt. Skynda!

Boka här invid eller hos Simple Signup.

När: Lördag 10 november, klockan 16.00 – 21.00
Var:
Restaurang Kleins skolmat: David bagares gata 23, Stockholm (T-bana Hötorget)