Samisk afton – 9 november

Samisk berättarkväll på Södran så som det aldrig hörts förut i Stockholm. Vi minns tillsammans och berättar på vårt sätt: Nik Märak, Mikael Pirak, Markus Räsänen, Nilla Märak, Ylva Gustafsson, Krister Stoor, Annica Wennström, Lis-Mari Hjortfors, Astrid Tuorda, Timimie Märak, Ola Gustafsson och Anders Hällström.

Värdar för programmet är Gålmuk; Nik Märak, Nilla Märak och riksspelman Anders Hällström med understöd av Markus Räsänen.

Plats: Södra Teatern, Stora scen, Mosebacke torg

Tid: 19:30 – ca 21:00

Biljetter; 250 kr inkl. avgift

Programmet stöds av:

Kulturbidrag - Sametinget

Kulturbidrag – Sametingethttps://www.sametinget.se/kulturmedelAktiviteten möjliggörs med kulturbidrag från Sametingets kulturnämnd

Landstingets kulturstöd - Sll

Landstingets kulturstöd – Sllhttps://www.sll.se/verksamhet/Kultur/landstingets-kulturstod/Aktiviteten genomförs med stöd av Stockholms läns landsting. Kultur av, med och för nationella minoriteter […] är viktiga områden.

Startsidan - stockholm.se

Stockholms stads Kulturförvaltninghttp://www.stockholm.se/kulturStockholms stads Kultur- och Fritidsförvaltning stöttar detta program,

Statens kulturråd - Kulturradet

Statens kulturråd – Kulturradethttp://www.kulturradet.se/Statens Kulturråd möjliggör denna aktivitet genom sitt stöd.