Studiecirkel i sydsamiska hösten 2020

Studiecirkel i sydsamiska med 6 tillfällen under hösten 2020 om fyra timmar per gång i samarbete med studieförbundet Sensus Stockholmm Gotland. En pensionerad lärarresurs från Samernas i Jokkmokk undervisar vid varje tillfälle.

Första kursdatum: Söndagen den 6:e September, kl 10.00

Genomförande i detalj
Studiecirkelns lärarledda tillfällen kommer att vara på söndagar mellan 10 och 14.45 med utrymme för paus om 45 minuter. Vid två helger kommer både lördag och söndag vara kurstillfällen.

Studieförbundet Sensus lokal är placerad på Söder, Medborgarplatsen 4, nära (T) och (J), med bekväm tillgänglighet från hela regionen. Mellan mötestillfällen med lärare kommer vi träffas på Sensus för att också ha gemensamma övningstillfällen och med lärare digitalt.

En idé med språkcirklar är att man bör träffas ofta och regelbundet. Ytterligare träffar på vardagskvällar mellan de lärarledda träffarna har planerats in. En möjlighet att delta på distans för alla lektionerna kommer finnas för er som eventuellt behöver vara borta.

Kursen kommer vara inriktad på att öva på talförmågan och att kunna delta i en konversation på Sydsamiska. Kursen kommer att anpassas efter gruppens erfarenhet så att både nybörjare och de med mer erfarenhet kan få möjlighet att utvecklas.

Kursinformation
Kursavgift: 300 kr
Du som anmäler dig förutsätter vi är medlem eller att du ansöker om medlemskap i sameföreningen.

Information till ansökan om korttidsstudiebidrag ges i anmälningsformuläret. Där kan du också betala kursavgiften med Swish, kort eller faktura.

Anmälan till sydsamisk språkcirkel HT 2020 | Sameföreningen i Stockholm

Anmälan till sydsamisk språkcirkel HT 2020 | Sameföreningen i StockholmStudiecirkel i sydsamiska med 6 tillfällen under hösten 2020 om fyra timmar per gång i samarbete med studieförbundet Sensus Stockholm Gotland. En pensionerad lärarresurs från Samernas i Jokkmokk…

Fråga om sydsamiska språkkursen
Var vänlig mata in din e-post så att vi kan kontakta dig.

Personnummer
Sameföreningen samlar vanligtvis inte in personnummer om sina medlemmar. För att åstadkomma en smidig ansökningsrutin ber vi om ditt personnummer redan nu. Sensus behöver personnummer för att efterleva bidragsgivande myndigheters regler. Om du söker korttidsstudiebidrag hos Sametinget skickar Sensus ett studieintyg med ditt personnummer till Sametinget innan kursstart.

Coronainformation: Om reserestriktioner eller andra restriktioner finns kvar första september som påverkar kursen så kommer kursen i största möjliga mån anpassas till dessa förhållandena.