hemsidebild-6-135-hog
Stockholm 2018-05-27
Buresboahtin! – Burreboahtem! – Buerie båeteme! – Buärriebähtieme! – Välkommen! !
Välkommen som ny medlem!

Du får detta brev för att bekräfta att du nu är antagen som medlem i Sameföreningen i Stockholm. Välkommen in i denna samiska samvaro!
Vad innebär mitt medlemskap?
Sameföreningen är en samisk mötesplats i Stockholm och tillsammans blir vi en del av Sápmi.

Föreningen arrangerar olika aktiviteter som du är välkommen till. Alla känner inte alla, så våga ta dig till föreningens aktiviteter så lär du snabbt känna några nya samer.

Tre till fyra gånger per år får du ett medlemsbrev per post. Har du lämnat din e-postadress så kan du få medlemsnyheter lite oftare.

Fyllig och frekvent information om vad som är på gång; artiklar, inbjudningar, kalendarier får du om du gillar vår Facebooksida Sameföreningen i Stockholm, är medlem i gruppen Samer i Stockholmeller läser på vår webbplats http://sameforeningen-stockholm.se. Längst ned i detta epost finns tips om hur du får nyheter från Sameföreningen överst i ditt nyhetsflöde.

Vi finns även på instagram sameforeningenstockholm och på twitter Samef i Stockholm. För att läsa information på webbplatsen som är direkt riktad till medlemmar måste du använda ett lösenord. Aktuellt lösenord är giron

På hösten har vi ett medlemsmöte och på våren har vi vårt årsmöte.

Vill du engagera dig ideellt i sameföreningen eller har några idéer om aktiviteter som föreningen borde lyfta? Vill du kanske engagera dig i Hantverksgruppen eller Kulturgruppen? Hör då av dig per mejl.

Medlemsavgift
För att fullfölja medlemskapet betalar du medlemsavgift.

För 2018 är medlemsavgiften 150 kr, avgiften inkluderar make/maka/sambo och barn under 20 år om det finns sådana.
Längre ned på denna sida finner du ett PlusGiro-inbetalningskort för medlemsavgiften. Det går också bra att göra en banköverföring till vårt konto i Nordeabanken: 9960 18 07959935
(de olika bankerna kan ha olika namn för PlusGiro och Nordea i sina valmenyer för räkningsbetalning eller banköverföring)
Du kan också betala med kort via vår sida för medlemsavgift SimpleSignup.
Betala med Swish går också bra, Glöm inte ditt namn eller e-postadress i meddelanderaden.
Hur får jag kontakt med sameföreningen?
Postadress: Sameföreningen i Stockholm
Tegelviksgatan 40, 116 41 Stockholm.
E-post: info@sameforeningen-stockholm.se

Jag hoppas att vi snart ses på någon av våra aktiviteter!

Ordförande NikAnnika Märak

Sameföreningen på Facebook

Här kan du se det senaste om vad som skrivits på Facebooksidan Sameföreningen i Stockholm på sistone.

Samer i Stockholm

Här är en översikt över vad som skrivits på Facebookgruppen Samer i Stockholm på sistone. Många av artiklarna i gruppen är länkar till andra webbplatser eller hemsidor.
Samer i Stockholm

Uppdatera din epostadress

Vi har lagt till en ny funktion i avdelningen Medlemssidor där du som medlem kan lägga till din nya epostadress eller kontrollera att korrekt adress är inlagd. Surfa till Medlemssidor / Uppdatera epost

Informationslänkar:

Webben:
Sameföreningen i Stockholms webbplats
Sameföreningen i Stockholms Medlemssidor Lösenordet är giron
följa
Sameföreningen i Stockholms sida på Facebook att "gilla" och få nyheter i från. Kom ihåg att ställa in "Gilla"-knappen så att du får nyheter från Sameföreningen i Stockholm överst i ditt nyhetsflöde i Facebook. Bocka i "Visa först" och "På (Evenemang...)"

Samer i Stockholm - facebookgrupp för just Samer i Stockholm och andra som vill vara i kontakt med dem. Härifrån kommer också kalenderinbjudningar från andra arrangörer rakt in i din kalender på Facebook

Sápmi evenemang/Sámi Dáhpáhusat/Sápmi event - facebookgrupp för evenemang från hela Sápmi
Inbetkort