Nördar på standby

Vi fick ett brev från ett TV-program. Eftersom vi inte lämnar ut personuppgifter till externa parter är det upp till dig själv att ta kontakt om du och din familj är intresserad:

Jag heter Mathias Fjellström och är producent för ett TV-program med titeln ”Nördar på standby”. Enkelt beskrivet är detta ett program som går ut på att vi hjälper familjer att hitta en ny gemensam hobby som passar alla familjemedlemmar.

Programmet görs av oss på produktionsbolaget Salmonfox i samarbete med SVT Minoriteter i Umeå och till andra säsongen av programmet söker vi nu efter samisk-talande-familjer som kan vara intresserade av att medverka. Första säsongen av programmet spelades helt och hållet in på vår hemmaplan i Västerbotten, men till andra säsongen vill vi försöka bredda den geografiska spridningen och hoppas därför på att kunna göra avsnitt både i Kiruna och Stockholm. Hoppas på att ni i er förening skulle kunna ha tips och uppslag på familjer som skulle kunna vara intresserade av att medverka.

Här kan ni kika på en kort presentationsfilm vi satt ihop:

Första säsongen av programmet finns att se här:

Bifogar även en digital flyer vi tagit fram som ni, liksom filmen, gärna får sprida i era nätverk.

mvh,
Mathias Fjellström,