Sameföreningen i Stockholms kött-och paltfest

Hösten är här och nu är det dags för Sameföreningen i Stockholms årliga kött-och paltfest!
Lördagen den 12 november är ett utmärkt tillfälle att damma av kolten och näbbskorna, få silversmyckena putsade och håret kammat. Dessutom att fira in att hösten är här i härligt sällskap, med det traditionella renköttet och blodpalten.

Kvällen börjar kl. 17.00 med mingel och öppen bar. Från kl. 18.00 serveras maten och senare under kvällen blir det underhållning och lotteri. Självklart blir det blodpalt, kokkött, kaffe och kaka. Har vi tur får vi säkert även njuta av varma gaahkoe. Kvällen till ära kommer Elin Teilus att sjunga och jojka tillsammans med sin medmusiker Peter Elmberg. Det blir kraftfullt och vackert.

För att få till en så bra fest som möjligt letar festkommittén efter folk som vill hjälpa till. De söker efter disk, bar-och serveringspersonal samt någon som kan baka gaahkoe och kaka. Självklart betalar man då inte för att delta på festen och biobiljetter delas ut som tack för hjälpen. Hör av er till eilajohanna.tjader@gmail.com, alt. 0706857135, om du kan tänka dig hjälpa till i någon form. Festkommittén blir otroligt glada för all hjälp.

Givetvis har vi även ett lotteri, ta gärna med en vinst till prisbordet!

Årets fest kostar 180 kr för medlemmar, 250 kr för icke medlemmar och 90 kr för ungdomar mellan 12-20 år. Under 12 år är det gratis.

Vi behöver din anmälan senast måndag den 7 november.

När: Lördag 12 november, klockan 17.00 – 22.00
Var:
Restaurang Kleins skolmat: David bagares gata 23, Stockholm (T-bana Hötorget)

Biljetter köper ni här