Sameföreningen på Facebook

Här är en översikt över vad som skrivits på Facebooksidan Sameföreningen i Stockholm på sistone. Många av artiklarna på sidan är länkar till andra webbplatser eller facebookgrupper. Om du klickar på någon av FB länkarna här nedan kan du bli uppmanad att logga in på ditt Facebookkonto eller skaffa ett sådant konto, men du kommer att kunna se väsentlig information utan att behöva logga in.

Sameföreningen i Stockholm

Sameföreningen stöds med stöd av: Sametingets Kulturnämnd Stockholms läns landstings kulturnämnd Stockholms stads Kultur och Fritid
Sameföreningen i Stockholm2019-12-12 10:51
Snart är Samefokets jubileumsbok ute. Tidningen Samefolket har givits ut regelbundet i hundra år och är en del av samernas kamp mot förtryck, precis som det första landsmötet på svensk sida som hölls i Staare 1918 och firades förra året. I Sameföreningen i Stockholm ser vi fram emot läsningen. Boksläppet sker i Jokkmokk den 20 december.
Sameföreningen i Stockholm2019-12-12 08:08
Please Do Not SPeak Eskimo
Vernissage söndagen 2 februari 2020 kl 16.00

Tomas Colbengtson

Tomas konst bygger på minnen, sin egen uppväxt i en liten samisk by i fjällen och dagens situation för urfolk. Han arbetar med grafik, måleri och glas som han formar till sitt eget uttryck som ofta reflekterar över historiska och moderna sociala fenomen.
Sameföreningen i Stockholm2019-12-11 10:49
Ajve vuelkedh! - Bara dra!
Sameföreningen i Stockholm2019-12-11 05:00
Saemien Sijte: Skansen söker museipedagoger för 2020 års säsong till Saemien Sijte. Ansök senast 2020-01-26.
Sameföreningen i Stockholm2019-12-09 05:42
Olof Marsja, årets Maria Bonnier Dahlin stipendiat!

Maria Bonnier Dahlins Stiftelses stipendiater 2019 - Bonniers Konsthallhttps://bonnierskonsthall.se/utstallning/maria-bonnier-dahlins-stiftelses-stipendiater-2019/HHH
Sameföreningen i Stockholm2019-12-09 05:11
Olof Marsja, årets Maria Bonnier Dahlin stipendiat!

Utställningen med årets Maria Bonnier Dahlin-stipendiater har nu öppnat! Kliv in i Olof Marsjas mystiska landskap och bekanta dig med dess underfundiga skulpturala karaktärer, och ta del av Iris Smeds surrealistiska bildvärld och hennes berättelse om medelvärdet och medelmåttan.

Fri entré under hela december!