Sydsamiskt språkbad – Stuehkie, 27 augusti 2021

fre 27/8 2021 - sön 29/8 2021

Sydsamiskt språkbad

Sameföreningen i Stockholm genomför ett språkbad i sydsamiska i Stuehkie helgen 27 – 29 augusti.

Vi öppnar nu upp för andra samer än medlemmar att anmäla sig. Och självklart ansöker du om medlemskap före anmälan till språkbadet!

Medlemsansökan | Šthlm mitt i Sápmi

Samiskt medlemskap eller stödmedlemskap? Samiskt medlemskap ansöker du om om du är same. Det ger dig rösträtt på årsmöten samt rätten att bli invald i styrelsen. Stödmedlemskap ansöker du om du inte…

Man bör ha gått någon kurs i sydsamiska och kunna tala eller förstå någon sydsamiska för att kunna tillgodogöra sig språkbadet.  Organisatör av språkbadet är Sebastian Björkman, sebbe.bjorkman@gmail.com.

Språkbadet kommer bland annat att hålla till i Skansens viste. Matlagning planeras.

Anmälan

För anmälan prioriteras de som är medlemmar i Sameföreningen i Stockholm och som revitaliserar sitt samiska språk i första hand. Om det finns restplatser kvar vid kursstart kommer även stödmedlemmar samt andra kunna anmäla sig efter turordning.
För frågor, skicka mejl till Sebastian Björkman, sebbe.bjorkman@gmail.com.
Anmälningsavgift är 500kr som betalas efter bekräftad plats

Anmälningsformulär hittar du längst ned.

Genomförande i detalj

Start:  fredag 27 augusti 2021, kl 09.00

Avslutning: söndag 29 augusti 2021, kl 18.00

Bokning

Bokningen är stängd för detta evenemang.