Solidaritetshuset

Tegelviksgatan 40
Stockholm

Solidaritetshuset har två lokaler som Sameföreningen brukar hålla möten i. Konferensrummet Draken och Biblioteket.

Tillgänglighet:
De lokaler vi utnyttjar finns i bottenvåningen utan hindrande trappor. Assistans kan efterfrågas hos info@sameforeningen-stockholm.se eller genom ringklocka vid entrén då funktionär finns tillgänglig för aktuellt evenemang.

Aktuell information om övrig tillgänglighet finns på Solidaritetshusets webbplats. (NB. öppnas i ny flik.)

Vi hyr också in oss i lokaler runt om i Stockholms city. Då avgörs tillgänglighet för rörelsehindrade av respektive lokaluthyrare. Vi försöker informera om varje lokals tillgänglighet i vår evenemangsinformation.

Allmänna kommunikationer:

– Buss 2 från Slussen till hållplats Barnängen
– Buss 76 från Folkungagatan vid Medborgarplatsen (T)  till hållplats Barnängen (Buss 2) eller Ljusterögatan (Buss 76). Buss 2 rekommenderas.
– Buss 57 från Södra Station (J) till hållplats Barnängsbryggan.

Uppdaterad: 2020-10-21

Kommande evenemang

• Det finns inga evenemang för denna plats.