Jojkworkshop med Elin Teilus

sön 24/9 2023

Att jojka är att minnas det levande och våra relationer här och nu. Jojkarna kan vara inspirerade av natur, människor och djur. Vi kommer att utforska och prova på jojkens sätt och uttryck genom att lära oss några traditionella jojkar.

Det kommer även att ges möjlighet att lyssna in hur en jojk kan uppstå, bli till inom oss och komma till uttryck på sitt alldeles unika sätt för var och en. Likaså hur vi kan använda oss av jojken för läkande. Elin Teilus är sångerska, jojkare och skådespelerska från skogssamiska Udtja, Sábme. Hon kommer också att dela med sig av sin egen personliga berättelse och resa med jojken.

Det är en praktisk workshop och du behöver inga förkunskaper. Det räcker med att du är huvudmedlem i föreningen och har lusten att utforska jojkens värld.

Begränsat antal platser och det är först till kvarn som gäller.  Boka din plats här.

Blir det fler anmälda än det finns plats så skapas en kölista. Kostnaden för workshopen är 250 kr och när du bokat din plats betalar du kursavgiften till vårt postgiro 795993-5. Skriv jojkworkshop som meddelande.

I hjärtat av Elins konstnärskap och musik finns kärleken till jorden, naturen och allt levande. Läs mer: http://www.elinteilus.se

Varmt välkomna!

Workshopen arrangeras med stöd från Stockholm stad och Sensus