Medlemsträff med föreläsning och fika den 4/12

sön 4/12 2022
Studieförbundet Sensus

Som en del av vårt 75-årsfirande bjuder vi in en medlemsträff den 4/12 med föreläsning och gott fika. Varmt välkommen!

Vi träffas på Sensus vid Medborgarplatsen kl.15.00 för att mingla lite och kl.15.30-16.30 får vi en föreläsning av Erik X Svensson, utbildad arkeolog från Uppsala Universitet med en masterinriktning inom samisk arkeologi. Han kommer prata om fångstmarksgravar i mellanskandinavien och deras relation till samiska identiteter. Han kommer också berätta lite om “sockensamer” och den inverkan det har på oss idag.

Därefter bjuder vi på fika & smörgås; förhoppningsvis renklämma, om vi får tag i renkött 🙂

Passa på att komma om du har möjlighet, så får vi både träffas och inspireras. Kanske har ni medlemmar förslag på aktiviteter ni längtar efter, kanske vill ni själva hjälpa till med något? Vi tycker oavsett att det blir roligt att träffas!

*****

Du bokar din plats på Medlemsträff med föreläsning, fika och mingel (simplesignup.se)

Det är kostnadsfritt att delta, men om du får FÖRHINDER måste du AVBOKA så att vi kan ge din plats till någon annan. Om du inte avbokar och inte kommer, tar vi ut en AVGIFT på 100 kronor.

Avboka genom att mejla till: info@sameforeningen-stockholm.se. Tack!