DEH! – Teater från 9 år – Giron Sámi Teáhter

Ett mellanstadiedrama om att våga sätta gränser, vinna över sina rädslor och till slut kanske bli sin egen superhjälte.

Ella har nyss flyttat tillsammans med sin mamma och tvingats byta skola, pappa blev kvar med renarna. Men i den nya skolan är alla så tuffa och Ella har svårt att veta hur hon ska vara för att passa in. Nu har hon gjort något dumt, något väldigt dumt och skuldkänslorna får henne nästan att krevera.

Kims pappa är alltid “trött” och sover ibland hela dagarna. Nu måste Kim flytta därifrån och hon drömmer om att få bo hos sin farmor, men socialen säger att hon ska bo med Kajsa och Birger och en fucking pudel som heter Princess. Kim är så arg och ledsen att bara sparkar och skrik hjälper.

Båda hamnar de i Mellanrummet och där finns Rio. Rio är inte riktigt som alla andra. Nu kan vad som helst hända!

Deh! handlar om att våga sätta gränser och om hur svårt det är att gå sin egen väg ibland. Det handlar helt enkelt om att våga bli sin egen superhjälte och vinna över sina rädslor och sin osäkerhet och stå upp för sig själv, att tycka om sig själv.

Ella, Kim och Rio, tre mycket olika barn som har det enda gemensamt att de är just barn. De möts i Mellanrummet, mellan verklighet och fantasi, mellan minnen och framtidsdrömmar. I Mellanrummet kan vad som helst hända, både bra och dåligt och barnens möte blir något som de sent kommer att glömma.

“Kan verkligen rekommendera alla, vuxna som barn att gå och titta på DEH!”
Johan med tre barn i åldrarna 7–12

“Fantastisk föreställning av Giron Sámi Teáhter som vanligt, alla ungdomar borde se den!”
Anders

“Rekommenderar denna pjäs varmt! Var och såg genrepet med mina barn. Otroligt duktiga skådespelare, välskrivet om att vara ung och våga gå sin egen väg. Som sagt, SE!”
Sofia

Spelas på Stadsteaterns Fri Scen söndag 25/2 13 o. 16,  och måndag 26/2 13 o. 19

Koder för att få biljetter 25/2:
Denna kod gäller tom 19/2 därefter släpps resterande biljetter.

SSF-V (Vuxen 120 kr)
SSF-B (Barn 100 kr)

Så här bokar du:
1. Gå in på denna länk
2. Klicka på BILJETTER och sedan KAMPANJER
3. Ange kod SSF-V (vuxen) eller SSF-B (barn) och följ instruktionerna.

Biljetter: http://kulturhusetstadsteatern.se/Teater/Fri-Scen/Pjaser/2018/Deh/?scrollTo=content-anchor