Sofia Jannok på Sven-Harrys Konstmuseum – 6 februari 2021

lör 6/2 2021

Mer inforamation

I samband med utställningen Bakom hörnet vindens jojk bjuder Sven-Harrys konstmuseum in Sofia Jannok för att uppmärksamma Samernas nationaldag, lördag 6 februari.

Med ett bankande hjärta för Sápmi har hon visat upp den samiska kulturen för omvärlden och är en kraftfull röst för det samiska folkets talan.

För att museet ska kunna möta ett redan stort intresse och samtidigt se till maxantal 30 besökare i lokalerna, livesänds framträdandet kl 11.30 och 14.00 på museets Instagram: @svenharryskonstmuseum.

Med stöd från Stockholm stad.

Uppmärksamma också att Sameföreningen i Stockholms traditionsenliga morgon- och kvällsevenemang som kommer att strömmas digitalt kl 08.45 och 16.00.  Se nedan.

Buresboahtin / Buorisboahtem / Buerie båeteme / Burist båhtem / Buerestbåhtieme / Välkommen!

Flaggceremoni vid Stadshuset för Samiska Nationaldagen - 6 februari | Šthlm mitt i Sápmi

Samiska Nationaldagen. Flaggceremoni vid Stockholms stadshus 9.00. Traditionen har levt sedan 2007. Nu på virtuell plats på Internet. Musik och sång av Nik Märak.

Samiska Nationaldagen: Högtidlighållande – 6 februari | Šthlm mitt i SápmiVi genomför evenemanget som vi brukar. Nu på en plats på Internet. Jojk, nationalsång, tal av inbjudna och ett intressant ämne att ta del av. Denna gång är ämnet kåtan. Medlemmarna Ylva och Ola…