Kråkan on Ice – i Luleå

Coi-hemsidaJörgen Stenbergs arrangemang av jojken Kråkan inspirerar. Nu drar Kråkan och Jörgen ut på isen i morgon, lördagen 19 dec kl 16.00, i Luleå Konståkningsklubbs julgala Christmas on Ice. I livestreaming-länken på deras klubbsida kan du själv se hela programmet.

Biljettsidan utlova tre stora konståkare, Alexander Majorov från Luleå och systrarna Viktoria och Joshi Helgesson från Tibro, Norrbotten Big Band. Operasångerskan Katarina Fallholm, jojkaren Jörgen Stenberg och Luleå Hockey-spelare. Sång, musik, skönhet och skratt i en gala som passar hela familjen.

Under tiden fram till lördag kan du lyssna på Kråkan i en underfundig videoanimation baserad på Margareta Marakatts stora väggbonad.

Stenberg-conradzaonPsst. Jörgen Stenberg med riksspelman Daniels Wikslund kommer till Stockholm under Samefolkets dag / Samiska Nationaldagen, 5 – 6 februari 2016. Håll utkik på denna webbplats eller på Facebook . Photo by Stefan Berndtsson, Banner Bild