Nyhetsbrev från Staare

Staaren Tïelte / Östersunds kommun har startat ett nyhetsbrev om nyheter i det sydsamiska språkområdet i samarbete med Gaaltije. Bakom nyhetsbrevet står Patricia Fjellgren nyligen anställd för att stötta utvecklingen av samiska språk och kulturaktiviteter i Östersunds kommun med omnejd. I omnejden räknas även Stuehkie / Stockholm! Känn dig välkommen till aktiviteter som anordnas i Staare, på plats eller digitalt. Prenumerera på nyhetsbrevet i nedan länk.

Staare - centrum i Saepmie

Staare – centrum i Saepmie

Nyhetsbrev #2 Staare – centrum i Saepmie. Veckans krönikör Jerker Bexelius, spänner bågen och siktar mot ett samiskt centrum där alla är med och påverkar. Du också!

Östersunds kommun startar upp ett nyhetsbrev i samarbete med Stiftelsen Gaaltije - Östersund.se

Östersunds kommun startar upp ett nyhetsbrev i samarbete med Stiftelsen Gaaltije – Östersund.se

Nyhetsbrevet Saernieh Åarjelsaepmeste / Nyheter från Åaarjelsaepmie blir en tydlig kanal för att ta hitta information om allt som händer i Staare/Östersund och i Åarjelsaepmie.

Östersunds kommun stärker arbetet med att utveckla samiska språk- och kulturaktiviteter - Östersund.se

Östersunds kommun stärker arbetet med att utveckla samiska språk- och kulturaktiviteter – Östersund.se

I samband med att vi firar Samefolkets dag, 6 februari, vill vi passa på att berätta om hur vi som samisk förvaltningskommun fortsätter att skapa möjligheter för att utveckla samiska språk- och kulturaktiviteter.