CO2lonialNATION – 4, 5, 6 maj

Nu är marknadsföringskampanjen i full gång på Facebook. Som prenumerant på och läsare av vår hemsida vill vi gärna belöna dig med en liten rabatt. Använd då denna länk: http://burl.nu/fr5kn1. Rabatten dras av vid slutförande av biljettköp.

Har du någon kompis som inte är medlem i sameföreningen får du självklart bjuda med hen!

Vad är kolonisering? Kan jag någonsin förklara det? Hur förmedlar jag de koloniserade tankegångarna till den som inte upplevt en liknande historia? Vad har hänt? Vad sker ännu? Hur ska andra kunna förstå vad vi talar om, vad det innebär att vara oss? Varför pågår kolonisering fortfarande? Hur kan en koloniserad nation bryta sig loss från sina kolonisatörer?

CO2lonialNATION är en fiktiv sannings- och försoningskommission, som tar upp relationerna mellan Finland, Sverige, Norge, Ryssland och det samiska folket. CO2lonialNATION handlar även om relationerna samer emellan. Om avslitna band. Om brutet ansvar. Om krossade allianser. Om stympade sinnen. Om hur en nedbruten människa bryter ner en annan, generation efter generation.

Språk: Lule- och nordsamiska med inslag av syd-, pite-, ume- och skoltsamiska
Text: svenska

Biljetter med rabatt: http://burl.nu/fr5kn1 Rabatten dras av vid slutförande av biljettköp.

Seminarium: Demokratiska samtal, 4 maj kl 15.00

Seminarieprogrammet börjar nu ta form. Exakt hur det kommer att se ut ligger hos Giron Sámi Teáhter. Nu går det att boka plats till seminariet: http://www.ungaklara.se/forestallning/unga-klara-salong-3/

Platserna är gratis. Om du inte kan komma – var vänlig avboka,

Mingel 4 maj 18 – 19