Demokratiska helande samtal – 4 maj kl 15.00

Ett samtal om kolonisering, om hur det är att leva i och överleva kolonisation. Vad har hänt historiskt? Vad händer i dag – görs något för att åtgärda missförhållandena? Kan vi – de koloniserade och kolonisatören – bryta oss loss från övergreppen?

Samtalet förs mellan teaterchef och initiativtagare Åsa Simma, Matti Berg, talesperson i gruvfrågor, miljöaktivist och vann Girjas-målet om landfrågor mot svenska staten, Anne Siviken, psykolog på samiska SANKS, ett nationellt kompetenscenter för psykisk hälsa och Kenneth Haetta, journalisten som avslöjade de systematiska sexuella övergreppen i Sápmi.

Plats: Teater Unga Klara, Kulturhuset Stadsteatern, Sergelstorg

Begränsat antal platser. Biljett bokas här: http://www.ungaklara.se/forestallning/unga-klara-salong-3/

Stanna kvar och mingla! Eller kom en stund innan teaterföreställningen kl 19.00. Vi säljer mingelmat från Renprodukter AB.

Har du ännu inte bokat biljett till teaterföreställningen? Gör det här: http://www.ungaklara.se/forestallning/co2lonialnation/

Hitta snabbaste vägen till Unga Klara från (T)-uppgång Sergels torg.

Ta sikte på talarstolen vid trappan tvärs över torget. Gå vänster om talarstolen och följ butiksfönstren fram till det festligt upplysta röda entrétaket och restaurang Nooshs skylt. Gå genom entrén och rakt fram.

via GIPHY