Jon Henrik Fjällgren – 13 nov i Stockholm

Jon Henrik Fjällgren till Stockholm i höst

Idag står det klart att Jon Henrik, som just nu är på sommarturné, gör en Stockholmkonsert den 13 nov på Södra Teatern. Biljetterna släpps tisdag 8 juli, men du som medlem i eller följare av Sameföreningen i Stockholm får möjlighet att beställa redan nu, måndag den 7 juli, från kl 09.00. Surfa till denna länk: https://secure.tickster.com/Intro.aspx?ERC=YJW8LHC3WFE3ABZ

Jon Henrik Fjällgren vann Talang Sverige efter att ha berört många med sin jojk till den bortgångne vännen Daniel och hyllningsjojken till sin far. Tisdag kväll, 8 juli, ser vi honom uppträda på landets mest folkkära scen Allsång på Skansen.

Jon Henrik har under våren gjort flertalet uppmärksammade spelningar och i början av veckan hade han äran att uppträda vid Marianne & Sigvard Bernadotte Art Awards 2014 inför Kungaparet, stipendiater och internationella gäster. Det var dock inte första gången Kungaparet fick höra Jon Henrik Fjällgren jojka – hans första konsert var som fjortonåring då han uppträdde för dem i Funäsdalen. Den musikaliska karriären fortsatte han sedan med att som sextonåring släppa debutskivan ”Onne Vielle” (lillebror på sydsamiska), samtidigt som han delade familjens arbete som renskötare.

Efter några års paus från musiken bestämde sig Jon Henrik för att testa sina musikaliska vingar igen genom att ställa upp i TV-programmet Talang Sverige. Där blev hans uppträdande och hans gripande historia om bäste vännen Daniel som gått bort genast hyllat i sociala medier. Idag har ”Daniels jojk” setts över 2 miljoner gånger på Youtube. SE KLIPPET HÄR

Sedan framgången i Talang har efterfrågan varit stor att få se Jon Henrik Fjällgren live. I sommar gör han flera spelningar, bland annat på Storsjöyran i Östersund, och i morgon kväll gästar han Allsång på Skansen.

Biljetterna till Södra Teatern släpps idag.

13.11 Södra Teatern, Stockholm

2 svar på ”Jon Henrik Fjällgren – 13 nov i Stockholm”

Kommentarer är stängda.