Mistra arktiskt forskningsprojekt 17/11

Lena Maria Nilsson från Såhkie, Umeå Sameförening hälsar:

Den 17 november kl 9-13 ska vi presentera resultaten från det Mistrastödda arktiska forskningsprojekt som jag har varit inblandad i som kommunikatör de senaste 4 åren, på Nordiska muséet i Stockholm. Deltagarantalet är begränsat, eftersom vi bjuder på lunch. Men det finns fortfarande platser kvar. Och eftersom en av presentationerna innehåller samisk tematik, tänkte jag att det kanske finns personer inom Stockholms sameförening som är intresserade av att delta. (handen på hjärtat är det samiska perspektivet inte särskilt betonat i projektet, men presentationen: Etnicitetens koppling till resursanvändning över tid. Per Axelsson och Peter Sköld – torde vara väldigt relevant ur ett samiskt perspektiv).

Jag är därför jättetacksam om du sprider inbjudan till sameföreningen i Stockholm (och till andra som du tror kan vara intresserade). Förhandsanmälan till symposiet görs genom att man fyller i denna web-enkät: https://websurvey.textalk.se/se/answer/survey.php?surveyID=108099&init=1&response=MTtlMjJiNWIxN2VjYjRlOTc3NTc1ODk2MTJkY2NiYWExNWI3NjY0YWYwOzc7NDE2OTAwNw%3D%3D

Och vi bjuder som sagt alla som kommer på lunch.

Hoppas du kan hjälpa mig att sprida detta bland samiska systrar och bröder i storstaden!

Mvh Lena

Lena Maria Nilsson
Research coordinator

Arcum – Arctic Research Centre at Umeå University
SE-901 87 Umeå, Sweden

Phone: +46 90 7865959, http://arcum.umu.se

Loader Laddar in …
EAD-logga Tar det för länge?

Ladda om Ladda om dokument
| Öppna Öppna i ny flik