Remiss av Motion om skyltning på de nationella minoritetsspråken i stadens offentliga lokaler

Sameföreningen har möjlighet att yttra sig över en motion om om skyltning på de nationella minoritetsspråken i stadens offentliga lokaler som V har lagt till Stockholms stads kommunfullmäktige. Styrelsen beslutade under hösten att en medlem skulle rekryteras för att formulera Sameföreningens svar. Så, har du tid några timmar i den avslutande julledigheten fram till Tjugondag Knut att avvara kan du anmäla dig i nedanstående formulär. Strax, under formuläret, kan du se instruktioner hur och när motionen skall besvaras. Och längst ned kan du se själva motionen.

[wpforms id=”109886″ title=”false” description=”false”]

[pdf-embedder url=”https://sameforeningen-stockholm.se/wp-content/uploads/2020/01/Följebrev-Motion-om-skyltning-på-de-nationella-minoritetsspråken-i-stadens-offentliga-lokaler-KS-20.pdf” title=”Följebrev Motion om skyltning på de nationella minoritetsspråken i stadens offentliga lokaler, KS 20″]

Här följer själva motionstexten:

Loader Laddar in …
EAD-logga Tar det för länge?

Ladda om Ladda om dokument
| Öppna Öppna i ny flik